Kύριος σκοπὸς τοῦ κομποσχοινιοῦ εἶναι νὰ μᾶς βοηθᾶ κατὰ τὴν προσευχή μας πρὸς τὸν Θεὸ & τοὺς Ἁγίους Του

Μοναχισμός και Λατρεία !


«Ο Μοναχισμός διασώζει την εσχατολογική συνείδηση, αποκρούοντας τον μόνιμο κίνδυνο της εκκοσμικεύσεως. Αποδεικνύεται, έτσι, το συμπαγέστερο και περισσότερο αδιάρρηκτο τμήμα του εκκλησιαστικού σώματος, που διασώζει στον τρόπο ζωής της υπάρξεώς του την ιστορική συνέχεια της εκκλησιαστικής κοινωνίας και τη δυνατότητα σωτηρίας, δηλαδή θεώσεως. Αυτό συμβαίνει ήδη από τον 4ον αιώνα, όταν ο μοναχισμός επιστρέφει βαθμιαία στην εκκλησιαστική κοινότητα. Από αντίδραση στην προϊούσα εκκοσμίκευση γίνεται υπόδειγμα εκκλησιαστικότητος και εκκλησιαστικός θεσμός, με καθολική αποδοχή, ως τεκμήριο ιστορικό της εν Χριστώ υπάρξεως. Το πνεύμα και το ήθος του μοναχισμού θα διαποτίζει στο εξής τη συνείδηση όλου του εκκλησιαστικού σώματος, η δε μοναστική ζωή αποβαίνει πρότυπο χριστιανικότητος. Όταν θα κατανοηθεί αυτό από τη βυζαντινή - ρωμαίικη κοινωνία, κυρίως με το τέλος της εικονομαχίας (9ος αι.), ο μοναχισμός θα αποκτήσει τον πνευματικό έλεγχο σύνολου του εκκλησιαστικού βίου. Η μονή γίνεται τύπος της Εκκλησίας, «ιατρείον πνευματικόν» για κάθε πιστό και όχι μόνο για τους μοναχούς. Σε κρίσιμες, μάλιστα, ιστορικές στιγμές πνευματικοί ηγέτες του ορθοδόξου πληρώματος αναδείχθηκαν όχι πατριάρχες και επίσκοποι αλλά μεγάλοι γέροντες και ασκητές.

.Μετά τα παραπάνω είναι ευνόητο, γιατί αυτό τον οδηγητικό ρόλο προσέλαβε ο μοναχισμός και στο θέμα της λατρείας. Ήδη στην αποστολική κοινότητα των Ιεροσολύμων η λατρεία κατέλαβε το κέντρο της ζωής της Εκκλησίας. Η λειτουργική σύναξη είναι απ΄ αρχής η «εν τόπω και χρόνω» φανέρωση της Εκκλησίας, ως σώματος Χριστού, στην ιστορική πραγματικότητα. Σ΄ αυτή την παράδοση θα μείνουν πιστοί και οι μοναχοί ως συνεχιστές των «ενθουσιαστικών τάσεων» της αρχαίας Εκκλησίας. Μεγάλοι δε πατέρες, ως λ.χ. ο Μ. Βασίλειος, είναι εκείνοι, που έδωσαν και στο θέμα αυτό τις ορθές, σύμφωνες δηλαδή με το αυθεντικό χριστιανικό πνεύμα, κατευθύνσεις για την υπέρβαση ή συγκράτηση όλων των γνωστών υπερβολών και ακροτήτων».
Μοναχισμός και Λατρεία
Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Μεταλληνού
.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

No Response to "Μοναχισμός και Λατρεία !"

Δημοσίευση σχολίου

Αν θέλετε να κατεβάσετε άρθρα στην ιστοσελίδα σας ή στο blog σας αντιγράψτε τον παρακάτω κώδικα και επικολήστε τον σε έvα σημείο της σελίδας σας.






ΕΤΣΙ ΘΑ ΒΓΕΙ Ο ΚΩΔΙΚΑΣ
Πηγή: ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ















Σε περίπτωση που θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας γιά να δημοσιεύσουμε ένα άρθρο σας , ή να διαφημιστείτε δωρεάν στα 125X125 banner μας στείλτε μας e-mail

"Τυχαία ανάρτηση"

ΜΠΟΡΕΙΣ να αντιγράψεις ό,τι θες από αυτή την σελίδα χωρίς άδεια. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να αντιγράψεις τίποτα χωρίς να αναφέρεις την πηγή προέλευσης

Ratings and Recommendations by outbrain

«Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με»

Έχοντας ένα κομποσκοίνι στον καρπό, μπορεί κάποιος σε οποιοδήποτε σημείο βρίσκετε να το χρησιμοποιήσει για την προσευχή
Πρέπει να μας γίνει συνείδησις ότι η προσευχή στο όνομα του Ιησού Χριστού είναι το πάν.
Ευχή στο σπίτι λοιπόν.
Ευχή στη δουλειά,
ευχή στο δρόμο,
ευχή στο αυτοκίνητο,
ευχή παντού και πάντοτε,

και ο Θεός της ειρήνης, του ελέους, της μακροθυμίας και της αγάπης,
θα είναι πάντοτε μαζί μας,
και μέσα στις καρδιές μας,
και τώρα, και εις τους αιώνας των αιώνων,

Αμήν.



agioritiko vima - Forum

Join Facebook to start connecting

Διαβάστε στο koympi

«Αποφθέγματα»

 

Copyright © † ΔΑΚΡΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ. All rights reserved | powered by Blogger

Blogger template By Bloggertrics